kako pomocu djetetu da uci

14 odgovora [Zadnji post]
DVA DIVNA DJECAKA KOJI SU PRAVA SLIKA SVOJIH IMENA-ZLATKO I VEDRAN
valentina14's picture
Offline
Pridružio/la se: 13.09.2011
Grad:
Postovi:

kako pomoci predtinejđeru da pocne da uci, naime moje dijete je totalno nezainteresovano za ucenje i skolu, pokusavam sa kojekavim zabranama ali ne ide, pokusavam da mu pustim se nebi li mu savjest malo proradila ali opet nista.  dijete je veoma pametno i klikeras ali mu je skola blago receno smor, to je njemu dosadno.  ima li ko slicnih iskustava koje moze podijeliti sa ostalima

Vaša ocjena: None Prosjek: 3 (2 glas/ova)
i ovaj forum me čini sretnom :)
sretna mama's picture
Offline
Pridružio/la se: 31.10.2010
Grad:
Postovi:

Dobro je pa je klikeraš, biće mu lakše savladati gradivo... Imam iskustvo: sa samom sobom :) I ja sam bila klikeraš a nisam voljela školu, ali su mi moji ubacili u glavu (po mom mišljenju i malo pretjerano) željeznu disciplinu, radne navike i odgovornost, tako da sam pronalazila najbolje metode učenja i za kratko vrijeme bih spremila gradivo, te bila uvijek među najboljima u školi, a kasnije i na fakultetu... Sa djetetom te dobi se može sasvim lijepo razgovarati. Ne mora se sve voljeti, ne mora se uvijek biti raspoložen, ali se neke stvari moraju obaviti kao obavezne... Ni nama se baš ne kuha uvijek po najgorim vrućinama ili nekada najradije ne bismo otišli na posao, nego bismo malo duže odspavali... Treba ga motivisati nečim što voli kao nagradom (ne moraju to biti samo materijalne stvari)... A kada uči treba mu koncentracija, dakle, tišina, samo njegov kutak za učenje, bez suvišnih stvari na stolu i po zidovima, ne može se učiti gladan i žedan, ali ni nakon nekog prejedanja... čak je bitno i kada se uči (meni je lično odgovaralo naveče), zatim na koji način bolje primamo informacije (vizuelno, akustično, kinestetički, kroz pokrete i tjelesnu aktivnost) Meni je pomagalo da snimim tekst na kasetu i onda ga pustim i preslušavam)... Možete praviti eksperiment sa djetetom da vidite šta mu bolje leži, od vremena učenja pa nadalje... Treba mu objašnjavati tehnike učenja (ima dosta materijala na internetu) i pustiti ga da to iskoristi.

U području učenja postoji jedan zanimljiv fenomen kojeg ponekad nismo svjesni, a utiče na kvalitet učenja i pamćenje sadržaja. To je tzv. pozitivni ili negativni transfer. Pozitivni transfer nam može olakšati pamćenje raznih sadržaja ta takvu sličnu grau možemo grupisati. Međutim, negativni transfer ili interferencija nam može stvoriti probleme, jer se događa da učenje jednog predmeta otežava pamćenje sadržaja iz drugog predmeta i to u dva smjera: retroaktivno (učenje novog gradiva uzrokuje da se izgubi prije naučeno) i proaktivno (prije naučeno ometa usvajanje novih sadržaja) Tako npr, treba napraviti pauzu između učenja npr. engleskog i njemačkog jezika jer se sadržaji mogu pobrkati.

Postaviću i kopiju jednog teksta, može i to biti od pomoći:

" Prva važna stvar je dobro planirati svoje vrijeme. Za dijete je jako važno da u svakodnevici ima trenutke za učenje, odmor, hobije te za druženje i zabavu. Dobrom organizacijom moguće je uskladiti sve obveze. Jedan veliki dio učenika stalno čeka inspiraciju za učenje koja nikad ne dolazi, ostavljaju obveze za zadnji čas i onda mahnito uče noć prije testa. Što je najzanimljivije, tim takozvanim „kampanjcima“ to ponekad i uspije pa je ocjena iz testa zadovoljavajuća ili čak i viša od očekivane. Međutim, to gradivo nije u dovoljnoj mjeri usvojeno (nije bilo vremena za ponavljanje) i vrlo brzo će ga zaboraviti, a ako uz to spomenemo stres i umor, vidljivo je da to i nije adekvatna dugoročna strategija. Ako dobro planiramo vrijeme i držimo se plana, stići ćemo obaviti sve što nam je važno i što želimo te nećemo imati dojam da stalno učimo.

 Kako bismo se uopće motivirali da bilo što radimo, potrebno je postaviti cilj koji želimo postići. Svaki dugoročni cilj treba podijeliti u nekoliko koraka (kratkoročnih ciljeva). Po tom principu možemo i planirati svoje vrijeme. Na početku mjeseca s djetetom možete izraditi mjesečni plan u kojem ćete navesti glavne događaje koji ga očekuju. Na početku tjedna napravite tjedni plan koji je mnogo detaljniji od mjesečnog. A najdetaljnija razina planiranja je dnevno planiranje. U plan unesite sve obveze koje dijete ima (i one koje nemaju veze s učenjem, poput zubara, frizera, druženja i sl.). Obveze je dobro staviti na papir jer ono što je zapisano na neki način ima veću težinu i stalno nas podsjeća da to trebamo obaviti, s druge strane jako je dobar osjećaj precrtavati obveze koje smo izvršili. Ponekad sve najbolje isplaniramo, ali kad počnemo nešto raditi pažnja nam stalno bježi i učinak je vrlo mali. Slično je i s djecom, vrlo lako im nešto odvuče pažnju od posla koji rade. Važno je raditi pauze u učenju i osigurati vrijeme za odmor. S obzirom da je učenje aktivnost koja iziskuje psihički napor, najbolji odmor je neka fizička aktivnost (dakle, ne kompjutorska igrica ili čitanje stripa koji opet opterećuju iste kanale).

 Gradivo koje trebamo naučiti važno je učiniti što smislenijom, povezati ga sa svakodnevnim životom i onim što znamo od prije. Najteže ćemo nešto naučiti ako „bubamo“ napamet, bez razumijevanja. Ako nešto i zapamtimo, to će nam znanje biti neupotrebljivo izvan konteksta u kojem smo ga učili. Pri učenju novih sadržaja korisna je upotreba mnemotehnika. Mnemotehnike se zapravo odnose na korištenje vlastitog iskustva, odnosno poznatog, do automatizma naučenog materijala radi boljeg zapamćivanja nove građe. Njima nastojimo povezati nepovezano, naći dobre znakove za dosjećanje i učiniti besmisleno smislenim.

  Često možemo čuti kako trebamo učiti aktivno. Aktivno učenje uključuje izdvajanje bitnog iz nekog gradiva, vođenje bilješki i prepričavanje gradiva svojim riječima. Zatim postavljanje pitanja „zašto“ i povezivanje gradiva s vlastitim iskustvom. To može biti vrlo naporno, ali je dugoročno korisno.

 Vrlo je važno (i to vjerojatno „i ptice na grani znaju“) ono što smo naučili ponavljati kako ne bismo zaboravili. Za to je korisno napraviti sažetke pojedinih poglavlja i u njima navesti ono što je najbitnije. Ponavljati možemo i dok radimo nešto drugo (čekamo u redu, peremo suđe...). Ono što želimo zapamtiti na dugi rok i učiniti otpornim na zaboravljanje, trebamo prenaučiti – dakle, već dobro naučeno gradivo ponovno nekoliko puta pročitati i ponoviti."

Eto, nadam se da će ovo koliko-toliko pomoći :)

Uskoro dolaze godine kada će glavni frajeri u razredu biti oni koji bježe sa časova i koji su mangupi... Već sada treba razgovarati s djetetom i ukazivati mu na pozitivne primjere u okolini (ljudi koji su postigli nešto zahvaljujući tome što su se uspješno školovali)... Kao i one primjere nekadašnjih mangupa koji sad imaju težak život. Naravno, onda će dijete navoditi primjere nekih kriminalaca koji sve imaju i bez škole, a biće i tih primjera kako i oni završe... Pripremite se :) Dijete je bistro i nije strašno što ne voli učiti, samo je bitno da mu se usade radne navike i da se malo motiviše :)

Sretno :)

Vaša ocjena: None Prosjek: 5 (2 glas/ova)
administratorica
Mamana's picture
Offline
Pridružio/la se: 15.06.2010
Grad:
Postovi:

Poslije ovih savjeta našeg profesionalca Sretne mame Yell, svaki dalji savjet zvuči suvišno Sealed, ali evo nešto skromnije od mene: Mi imamo nagrade za odličan uspjeh, na polugodištu i na kraju godine (ove za kraj godine su malo konkretnije) i to je do sad stvarno motivisalo djecu (doduše, kćerku malo manjeUndecided) . Obično je to nešto što jako žele, ali ne mora biti jako skupo (recimo tene, lopta...).

Pored toga insistiramo da svako od nas četvero ima svoje obaveze koje mora završiti, pa im često kažem npr :dok ja napravim ručak i prostrem veš, ti nauči novu lekciju i napiši zadaću, pa ćemo u kino. Do sad (kuc kuc u drvo) ovo funkcioniše.

Mislim i da djeca ponekad ne znaju kako učiti, pa prvo trebaju savladati metodologiju učenja koja im "leži" 

Vaša ocjena: None Prosjek: 5 (3 glas/ova)
I ja sam tuuu
Mamy's picture
Offline
Pridružio/la se: 23.05.2011
Grad:
Postovi:

Mislim i da djeca ponekad ne znaju kako učiti, pa prvo trebaju savladati metodologiju učenja koja im "leži" Mamana

Da  baš tako jer djeca poneka uče ali nema rezultata tog učenja jer samo kao da prodje kroz glavu. Koristimo i metodu da ga često ispitamo lekciju  njemu je lakše a j sigurni smo  da nešto zna.Naravno da ima uvjek nekih ciljeva i nagrada .Borimo se održavamo ravnotežu još uvjek.Neide baš svaki put tako lagano heheh-

Vaša ocjena: None Prosjek: 4.5 (2 glas/ova)
Sretna sam što volim i što sam voljena...
DVA DIVNA DJECAKA KOJI SU PRAVA SLIKA SVOJIH IMENA-ZLATKO I VEDRAN
valentina14's picture
Offline
Pridružio/la se: 13.09.2011
Grad:
Postovi:

nagrade i stimulacije ne izostaju naravno one su nzalost postale jedina motivacija kod danasnje djece. prekjucer sam ga tjerala da uci sam i to maltene napamet i ije dalo rezultata a jucer sam uzela knjigu iz geografije i podvukla mu olovkom ono sto je najvaznije i naucio je za 5 minuta i bio je sav pun sebe.  danas cemo to probati i sa istorijom pa cemo vidjeti ako bude funkcionisalo probacemo kroz neko vrijeme da sam pocne da izvlaci najbitnije iz lekcije.  ovo mu je prvi susret sa ovim perdmetima i sa nastavnicima jer je 6 rzred.

Vaša ocjena: None Prosjek: 5 (1 glas/ova)
administratorica
Mamana's picture
Offline
Pridružio/la se: 15.06.2010
Grad:
Postovi:

I moj sin je 6. razred Smile, i vidim da ga je malo sve to uplašilo, novi predmeti, pa nastavnici... Do sada je učio bez problema, ali mi se čini (makar kod ovih prvih lekcija) da nije siguran šta je najvažnije. Super je ideja sa podvlačenjem, ako nam zašteka i ja ću to probati. Kažem, do sada nije bilo problema, ali vidim da se npr. u istoriji fokusira na neke manje bitne stvari, a ono važno preskače. 

Vaša ocjena: None Prosjek: 4 (1 glas/ova)
nije objavio/la status
Pčelica mama's picture
Offline
Pridružio/la se: 12.09.2011
Grad:
Postovi:

Mamy wrote:

Mislim i da djeca ponekad ne znaju kako učiti, pa prvo trebaju savladati metodologiju učenja koja im "leži" Mamana

Da  baš tako jer djeca poneka uče ali nema rezultata tog učenja jer samo kao da prodje kroz glavu. Koristimo i metodu da ga često ispitamo lekciju  njemu je lakše a j sigurni smo  da nešto zna.Naravno da ima uvjek nekih ciljeva i nagrada .Borimo se održavamo ravnotežu još uvjek.Neide baš svaki put tako lagano heheh-

 

Slažen se sa Mamy . Milim da osnovna škola treba da bude mjesto gdje se ok pored učenja slova i osnova matematike treba učiti kako učiti. Najgore mi je kad čujem da roditelji pišu djeci lektire. Treba im pomagati utoliko da zavole to što rade, da i motivisati ih zašto da ne? Oni moraju da shvate da je to njihov posao kao što i mi idemo na svoj posao radimo ali na kraju i "zaradimo". Veoma je mislim važna koordinacija između roditelja i učitelja. Mada je na žalost škola već odavno prestala da bude obrazovno- odgojna institucija ( da me ne shvatite krivo) . Dalje treba im objasniti da ni ocjena nije mjerilo nekakvog znanja ali je najbitnije da nauče da se obaveze moraju završiti i da je to jednostavno sastavni dio života.

Vaša ocjena: None
Ja sam najsretnija mama na svijetu...
Anerova mama's picture
Offline
Pridružio/la se: 15.09.2011
Grad:
Postovi:

Ja bi pokusala saznati sta je san mog djeteta ili sta najvise zeli ili prizeljkuje pa bi to iskoristila kada nece da uci da budem mali zloco ali naravno za dobro svoga djeteta i kazem ako naucis dobijes to i to....valjda bi upalilo Wink

Vaša ocjena: None
DVA DIVNA DJECAKA KOJI SU PRAVA SLIKA SVOJIH IMENA-ZLATKO I VEDRAN
valentina14's picture
Offline
Pridružio/la se: 13.09.2011
Grad:
Postovi:

DANASNJA DJECA IMAJU UGLAVNOM SVE, SKUPE MOBITELE, RACUNARE, IGRICE, PLY STATION, PSP ITD TAKO DA VECINA NJIH I NEMA NEKIH POSEBNIH SNOVA.  JA SE SJECAM KAD SAM JA BILA DIJETE DA JE MENI SAN BIO NOVA MAJICA, ILI SUKNJA ILI ROLE ZA KOJE BIH SE UBIJALA CIJELE GODINE I SA UCENJEM I SA POMOCI U KUCI JER SAM ZNALA DA IH MORAM ZARADITI NA NEKI NACIN.  DANAS JE TO PUNO DRUGACIJE I KO KOG KAZE DA NIJE MISLIM DA GRIJESI.  MOZDA NA NEKI NACIN I MI SVOJOJ DJECI UNAPRIJED ISPUNJAVAMO NJIHOVE NESANJANE SNOVE SAMI IM KUPUJEMO I IGRICE I MAJICE I NOVI RUKSAK ITD

Vaša ocjena: None Prosjek: 5 (2 glas/ova)
DVA DIVNA DJECAKA KOJI SU PRAVA SLIKA SVOJIH IMENA-ZLATKO I VEDRAN
valentina14's picture
Offline
Pridružio/la se: 13.09.2011
Grad:
Postovi:

cini mi se da je ona fora sa podvlacenjem glavnih stvari u lekcimana upalila, vise se fokusira na njih a usput procita i ono sto nije toliko bitno pa mu i to negdje na kraju mozga ostane,, pa onda kad prica lekciju i to spomene.  preko vikenda moramo ponoviti sve lekcije koje su do sada radili i malo pregledati jezike i matematiku. 

Vaša ocjena: None
DVA DIVNA DJECAKA KOJI SU PRAVA SLIKA SVOJIH IMENA-ZLATKO I VEDRAN
valentina14's picture
Offline
Pridružio/la se: 13.09.2011
Grad:
Postovi:

evo mali update situacije sa ucenjem.  upalilo je ono sa podvlacenjem bitnih cinjenica u lekciji. mislila sam da ce zaboraviti ono sto je naucio ali nije, danas smo sve ponovili i bilo je dobro. 

 

ura za pametne mame

Vaša ocjena: None
Ja sam najsretnija mama na svijetu...
Anerova mama's picture
Offline
Pridružio/la se: 15.09.2011
Grad:
Postovi:

10 načina kako roditelj može pomoći djetetu u učenju:

  1. pokažite iskreni interes prema onome što dijete uči
  2. imajte pozitivan stav prema sposobnostima djeteta, vjerujte u njegov uspjeh i trud
  3. organizirajte mjesto u stanu koje služi samo za učenje, provjerite da li je mjesto dobro osvijetljeno
  4. u vrijeme kad dijete uči smanjite količinu buke u stanu, ugasite TV, ne dopustite da ga ometa glasna glazba, glasni razgovor, zvonjava telefona, ne dopustite ostalim članovima obitelji, susjedima ili prijateljima ulaženje u sobu gdje dijete uči
  5. pomognite djetetu da adekvatno organizira vrijeme za učenje – teže zadatke neka obavi dok je odmorno, lakše neka ostavi za kraj
  6. ako primjećujete da se dijete teško snalazi u gradivu pomozite mu da prepozna BITNO u tekstu, potičite ga da izvlači bilješke pored teksta, neka raznim bojama označi bitne činjenice u gradivu
  7. pomognite djetetu da zapiše pitanja o gradivu koja ga mogu voditi u učenju, na svako pitanje neka napiše jasan i koncizan odgovor. Ako dijete to želi možete ga ispitati pomoću tih pitanja
  8. pokažite mu gdje može pronaći dodatne informacije – Internet, knjižnica i sl. mogu djetetu pomoći povezati sve dijelove gradiva u cjelinu i povezati naizgled nepovezane informacije
  9. potaknite dijete da uzme pauzu nakon obavljenog zadatka, neka se nagradi kad izvrši dio obveza – npr. malom čokoladom ili voćem. Pazite da pauza ne bude duža od 10-15 min kako bi se dijete moglo lakše ponovno koncentrirati
  10. ako primjećujete da vaše dijete ima poteškoća u koncentriranju, nemogućnosti zapamćivanja ili procesu učenja ili teško čita/piše vaša roditeljska obaveza je pronaći stručnjaka i obratiti mu se za pomoć

Vaša ocjena: None
administratorica
Mamana's picture
Offline
Pridružio/la se: 15.06.2010
Grad:
Postovi:

Valentina, bravo!! I za mamu i za vrijednog đaka! Wink

To je najvažnije, da je naučio sa razumijevanjem i da nije zaboravio za nekoliko dana. Ma, pametne su to glavice, samo im treba malkice pomoći Smile

Vaša ocjena: None
DVA DIVNA DJECAKA KOJI SU PRAVA SLIKA SVOJIH IMENA-ZLATKO I VEDRAN
valentina14's picture
Offline
Pridružio/la se: 13.09.2011
Grad:
Postovi:

hvala Mamana, za sta sluze mame nego da pronalaze moguce i nemoguce nacine da pomognu i ugode svojoj djeci.  biti roditelj znaci imati PUNOOOOOOOOOOOOOOO strpljenja

Vaša ocjena: None
Ja sam najsretnija mama na svijetu...
Anerova mama's picture
Offline
Pridružio/la se: 15.09.2011
Grad:
Postovi:

Uh kad cujem sve ovo grozim se od pomisli na skolu ali treba biti optimistican   nadam se da necu imati problema,moj djecak je jako pametan ima dvije god. i 8 mj.   ali je mnogo ispred svoje generacije.Mnogo ljudi dijeli sa mnom misljenje da je jako inteligentan.Vec zna da broji do 20,zna mnogo mnogo pjesmica na pamet od a do z,i zna skoro sve boje,Brzo pamti dovoljno je samo jednom da pazljivo saslusa,ponovi iz prve.Izvinite malo sam  fulila temu nadam se da ne zamjerate.Svaka mama je ponosna na svoje dijete i zeli da bude uspjesno u zivotu.Eto necu vise dosadjivati....{#emotions_dlg.sega}            

Vaša ocjena: None